Mgr Alicja Tutka-psycholog

Studia magisterskie ukończyłam na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (specjalizacja: psychoprofilaktyka, psychoterapia). Obecnie zajmuję się głównie prowadzeniem badań psychotechnicznych kierowców zawodowych, na broń oraz z zakresu medycyny pracy. Wcześniej pracowałam głównie z dziećmi – kilka lat w Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kętrzynie, gdzie zajmowałam się diagnozowaniem: niepełnosprawności intelektualnych u dzieci, poziomu gotowości szkolnej oraz przyczyn trudności w nauce (w tym dysleksja, dysortografia, dysgrafia). Udzielałam także porad rodzicom dotyczących trudności w nauce dziecka, a także trudności wychowawczych i emocjonalnych. Poza tym prowadziłam zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracowałam również 2 lata w szkole podstawowej na stanowisku psychologa (w Lublinie i Mrągowie). Wiedzę pogłębiałam również na stażach (m.in lider młodzieżowy), gdzie odpowiadałam za prowadzenie zajęć oraz szkoleń dla dzieci i młodzieży. Dodatkowo posiadam przygotowanie pedagogiczne, szkolenie kwalifikacyjne dla psychologów nadające uprawnienia do posługiwania się Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5 oraz kurs „zrozumieć autyzm”. Ciągle doskonaliłam swój warsztat pracy z dziećmi poprzez liczne szkolenia (uzależnienia cyfrowe dzieci i młodzieży, radzenie sobie z trudnym zachowaniem uczniów, radzenie sobie ze stresem, kierowanie rozwojem emocjonalnym dziecka, bajkoterapia, pomoc nieśmiałemu dziecku w przedszkolu, wzmacnianie poczucia własnej wartości u dziecka, rozwijanie i wspieranie ucznia w systemie edukacji). Poza wymienionymi wyżej kwalifikacjami posiadam licencję uprawniającą do prowadzenia badań i wydawania orzeczeń psychologicznych dla osób starających się o pozwolenie na broń. Ukończyłam również studia podyplomowe z psychologii transportu.

Mgr Maria Salwin-pedagog

Jestem absolwentką pedagogiki na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Podczas studiów uzyskałam tytuł pedagoga, oligofrenopedagoga oraz otrzymałam przygotowanie do zawodu pracownika socjalnego. Uczestniczyłam w licznych szkoleniach, warsztatach i kursach. Posiadam certyfikat trenera TUS. Swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobyłam pracując jako wychowawca w całodobowej placówce opiekuńczo – wychowawczej. Jako terapeuta zajęciowy w Warsztatach Terapii Zajęciowej poznałam specyfikę pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową oraz chorobami psychicznymi. Opracowałam odpowiednie metody oraz formy pracy, które stale doskonalę i wykorzystuję pełniąc rolę nauczyciela współorganizującego a także prowadząc zajęcia rewalidacyjne w Szkole Podstawowej. Moim najważniejszym celem w pracy jest nawiązanie przyjaznej i życzliwej relacji z podopiecznym, zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa i akceptacji. Poprzez zindywidualizowanie potrzeb oraz możliwości dążę do jego wszechstronnego rozwoju. Prywatnie jestem żoną i mamą. Moją pasją jest gotowanie dla siebie i innych. Uwielbiam aktywność na świeżym powietrzu – biegam, wspinam się, jeżdżę na rowerze, a kiedy to możliwe wyjeżdżam w góry. Lubię słuchać muzyki, czytać książki, fotografować, oglądać filmy.

Mgr Aleksandra Bejnar-psycholog

Jestem absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalność: psychologia kliniczna). Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam pracując w przedszkolu integracyjnym w Poznaniu na stanowisku nauczyciela wspomagającego, gdzie oprócz tego prowadziłam zajęcia z sensoplastyki oraz ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborn, odbyłam również szkolenia z zakresu „pracy z dzieckiem z autyzmem w grupie przedszkolnej” oraz „jak się bawić z dzieckiem z autyzmem”.Obecnie ciągle poszerzam swoją wiedzę biorąc udziały w kursach oraz szkoleniach (m.in trening umiejętności społecznych, radzenie sobie z agresją oraz pomoc dzieciom w radzeniu sobie z emocjami, lękiem i stresem).W pracy najważniejszy jest dla mnie komfort psychiczny dziecka oraz poczucie bezpieczeństwa. Staram się minimalizować stres oraz pracować z dzieckiem w atrakcyjny dla niego sposób. Uważam, że wiele można dziecko nauczyć poprzez zabawę, zwracając przy tym uwagę na jego indywidualne potrzeby.